gototopgototop
You are here: ΑΡΧΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ Ειδήσεις
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Search

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΗΛΕΙΑΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Εξ' αποστάσεως μοριοδοτούμενο πρόγραμμα επαγγελματικής επιμόρφωσης και κατάρτισης με τίτλο "Οι Νέες Τεχνολογίες Πληροφορίας (ΝΤΠ) στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση"

E-mail Εκτύπωση PDF
Το Κέντρο Διά Βίου Μάθησης (ΚΕ.ΔΙ.ΒΙΜ.) του Ιονίου Πανεπιστημίου σε συνεργασία με την Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ) διοργανώνουν εξ' αποστάσεως μοριοδοτούμενο πρόγραμμα επαγγελματικής επιμόρφωσης και κατάρτισης με τίτλο "Οι Νέες Τεχνολογίες Πληροφορίας (ΝΤΠ) στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση". Θεωρούμε ότι η συμμετοχή τόσο Κληρικών όσο και λαϊκών στελεχών της τοπικής σας Εκκλησίας θα μπορούσε να συμβάλει ουσιαστικά στην κατάρτισή τους και στην ανταπόκρισή τους σε εξειδικευμένες εκπαιδευτικές, κοινωνικές και ποιμαντικές ανάγκες.

 

Περισσότερες πληροφορίες μπορεί τε να βρείτε στο παρακάτω link όπου έχει αναρτηθεί αναλυτικό Δελτίο Τύπου.

https://ionio.gr/gr/news/15072/

Τελευταία Ενημέρωση ( Τρίτη, 20 Οκτώβριος 2020 09:06 )
 

Ο Σεβ. Μητροπολίτης μας κ ΓΕΡΜΑΝΟΣ σε διάφορα σχόλια έγραψε στον κ. Μαυρουδή

E-mail Εκτύπωση PDF
Προς

Τον κ. Ιωάννην Μαυρουδήν

Αγαπητέ μου κ. Μαυρουδή

Χαίρε εν Κυρίω πάντοτε.

Έλαβα το από 9-7-2020 ηλεκτρονικό μήνυμά σου και σε ευχαριστώ θερμά, αλλά και σε συγχαίρω δια το ιδιαίτερον ενδιαφέρον σου δια την ιστορική Μονή Παναγίας Σκαφιδιάς της Μητροπόλεώς μας.

Εις απάντησι αυτού σου γνωρίζω τα εξής:

1. Όσα ο ανώνυμος αρθρογράφος έγραψε στο feceBook δια την μελετωμένην μεταβολήν της Ιεράς Μονής Σκαφιδιάς σε δομή συγκεντρώσεως Μουσουλμάνων προσφύγων και μεταναστών, είναι αποκύημα της νοσηράς φαντασίας του η εσκεμμένως συκοφαντήσεως της Ιεράς ημών Μητροπόλεως και της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας.

2. Όσα γράφει δια την εκλεκτήν πράγματι Ηγουμένη και τις αδελφές της Μονής είναι αλήθεια.Ότι και με την ιδική μου προσωπική και ουσιαστική μου στήριξι προσπαθούν να κρατήσουν την Μονήν σε πλήρη πνευματική λειτουργία και κοινωνική προσφορά είναι όντως αληθή.

3. Εγώ προτείνω να φροντίσης και εσύ και όσοι αγαπούν τα Μοναστήρια μας και την Ορθόδοξη Εκκλησία να ανεύρετε 3-4 η και περισσότερα κορίτσια να έλθουν να γίνουν Μοναχές - Αδελφές της Μονής να στηρίξουν την Ηγουμένην και την Αδελφότητα, όταν μάλιστα πολλοί γονείς σήμερα παραπονούνται ότι τα κορίτσια τους μεγαλώνουν και μένουν ανύπαντρα.

Λοιπόν με χαρά αναμένω την ανταπόκρισί σου.Όχι μόνον να μας δίνετε συνταγές , αλλά και φάρμακα .

Με θερμές πατρικές ευχές

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

Κοινοποίησις

Ὁσιωτάτην Μοναχήν Μακαρία, Καθηγουμένην τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Παναγιάς Σκαφιδιᾶς – Σκαφιδιά , μετ'ἀντιγράφου τῆς ἄνω ἐπιστολῆς .

Τελευταία Ενημέρωση ( Δευτέρα, 20 Ιούλιος 2020 10:05 )
 

ΔΗΛΩΣΗ ΣΕΒ ΓΙΑ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΑΓ ΣΟΦΙΑΣ ΣΕ ΤΖΑΜΙ

E-mail Εκτύπωση PDF

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ηλείας κ. ΓΕΡΜΑΝΟΣ ερωτηθείς από τον δημοσιογράφο της Εφημερίδος Πρωϊνή κ. Παναγιώτη Φωτεινόπουλο για το θέμα της μετατροπής της Αγ. Σοφίας σε Τζαμί δήλωσε: Αυτή η πράξη φανερώνη εκδήλωση που αντίκειται γενικά στην Θρησκευτικότητα των ανθρώπων και στον Οικουμενικό Πολιτισμό. Πάντοτε οι πολιτισμένοι άνθρωποι και οι Θρησκευόμενοι σέβονται την Θρησκευτικότητα των άλλων συνανθρώπων τους και των Θρησκευτικών μνημείων όπως το ίδιο κάνουν, πρέπει να κάνουν και όλοι οι άνθρωποι του κόσμου. Επομένως η πράξις αυτή του Προέδρου της Τουρκικής Δημοκρατίας είναι εκδήλωση σκέτου φανατισμού και μισαλοδοξίας που δεν αρμόζει στον ανώτατο άρχοντα της Τουρκίας και δια τούτο είναι καταδικαστέα από όλους τους αρχηγούς Κρατών της Υφηλίου.

Τελευταία Ενημέρωση ( Δευτέρα, 20 Ιούλιος 2020 10:05 )
 

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ Ιεράς Συνόδου δια τον τρόπον λειτουργίας των Ι. Ναών κατά το χρονικόν διάστημα από 17 Μαϊου έως 5 Ιουνίου 2020

E-mail Εκτύπωση PDF

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 3091

Προς τους Σεβασμιωτάτους Μητροπολίτας της Εκκλησίας της Ελλάδος
Εις τας Έδρας αυτών

Σεβασμιώτατε εν Χριστώ αδελφέ,
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ !

Συνοδική Αποφάσει, ληφθείση εν τη Συνεδρία της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της 12ης μηνός Μαίου ε.ε., γνωρίζομεν υμίν ότι η Ιερά Σύνοδος, εν τη ρηθείση Συνεδρία Αυτής, εν όψει της συμμετοχής των πιστών εις τας Θείας Λειτουργίας και τας Ιεράς Ακολουθίας εντός των Ιερών Ναών από της προσεχούς Κυριακής 17ης Μαίου 2020, απεφάσισεν όπως καθορίση τας απαραιτήτους προϋποθέσεις διά την αποφυγήν του συνωστισμού των πιστών και πιθανής εξαπλώσεως της πανδημίας του κορωνοιού Covid-19, αίτινες θα ισχύσουν από 17ης Μαΐου έως 5ης Ιουνίου ε.ε., ως εξής:

1) Κατά την είσοδον εις τον Ιερόν Ναόν δέον όπως εφαρμόζηται, τη επιτηρήσει ειδικώς εξουσιοδοτηθέντος επί τούτω προσώπου, η τήρησις της αποστάσεως του ενός και ημίσεος (1,5) μέτρου τουλάχιστον μεταξύ των πιστών. Εις περίπτωσιν δε καθ΄ ην η επιφάνεια του Ιερού Ναού (εξαιρουμένων των βοηθητικών χώρων) υπερβαίνει τα πεντακόσια (500) τ.μ., ο μέγιστος αριθμός παρευρισκομένων εκ του νόμου ορίζεται εις τα πεντήκοντα (50) πρόσωπα.

2) Επί τω σκοπώ της εξυπηρετήσεως των πιστών κρίνεται αναγκαίον όπως αναρτηθούν εις τους πίνακας ανακοινώσεων των Ιερών Ναών ή και εις τας υφισταμένας ιστοσελίδας των: α) το ωράριον τελέσεως των Ιερών Ακολουθιών, β) το ωράριον κατά το οποίον ο Ιερός Ναός θα παραμένη ανοικτός διά την προσέλευσιν των πιστών και γ) ο συνολικός αριθμός των πιστών, οίτινες δύνανται ίνα παρευρίσκωνται ταυτοχρόνως εντός του Ιερού Ναού, συμφώνως προς τας ανωτέρω υγειονομικάς υποδείξεις.

3) Το αρμοδίως εξουσιοδοτηθέν πρόσωπον διά τον έλεγχον της αναμονής εις τας εισόδους των Ιερών Ναών συνιστάται ίνα φέρη τα υπό του νόμου προβλεπόμενα μέτρα προστασίας (μάσκα, γάντια κ.λπ.). Εφόσον παρέχεται η δυνατότης, προτείνεται η χρήσις διαφορετικών θυρών του Ιερού Ναού διά την ασφαλεστέραν είσοδον και έξοδον των πιστών. Επιπροσθέτως, απαιτείται η τοποθέτησις ειδικών απορριματοδοχείων εις τας εξόδους των Ιερών Ναών διά την άμεσον απόρριψιν του χρησιμοποιηθέντος εξοπλισμού υγιεινής.

4) Εις περίπτωσιν καθ΄ ην ο αριθμός των προσελθόντων υπερβαίνη τον επιτρεπόμενον διά τους εισερχομένους εις τους Ιερούς Ναούς, ούτοι δύνανται όπως παραμένωσιν εν τω προαυλίω χώρω, προσευχόμενοι και τηρούντες την ενδεδειγμένην απόστασιν του ενός και ημίσεος (1,5) μέτρου μεταξύ των, καθώς θα έχουν τεθή εις λειτουργίαν τα εξωτερικά μεγάφωνα των Ιερών Ναών, κατά τας εκ της κειμένης νομοθεσίας επιτρεπομένας ώρας και εις το προβλεπόμενον επίπεδον εκπομπής ήχου.

5) Εάν υφίστανται πλείονες του ενός Εφημέριοι εις τινας Ιερούς Ναούς, συνιστάται η τέλεσις περισσοτέρων Θείων Λειτουργιών κατά την αυτήν ημέραν, συμφώνως τη εκκλησιαστική συνηθεία και πρακτική, τόσον κατά την Κυριακήν, όσον και κατά τας μεγάλας Εορτάς. Εν τοιαύτη περιπτώσει, δύνανται οι κατά τόπους Σεβασμιώτατοι Μητροπολίται να επιτρέψωσι, κατά την ποιμαντικήν Αυτών κρίσιν, την τέλεσιν της Ακολουθίας του Όρθρου αφ’ εσπέρας, μετά την Ακολουθίαν του Εσπερινού. Αι Αγρυπνίαι θα τελώνται κατά τα καθιερωμένα, αναφορικώς δε προς τας κωδονοκρουσίας, δέον όπως τελώνται κατά τον συνήθη τρόπον.

6) Η Ιερά Σύνοδος προτρέπει τους Σεβασμιωτάτους Μητροπολίτας ίνα συστήσωσι την συχνήν τέλεσιν Θείων Λειτουργιών και κατά τας εργασίμους ημέρας της εβδομάδος, επί τω τέλει της διευκολύνσεως των εργαζομένων πιστών, αλλά και της συμμετοχής των εις ελάσσονος προσελεύσεως λειτουργικάς Συνάξεις.

7) Όσοι εκ των πιστών ανήκουσιν εις υγειονομικώς ευπαθείς ομάδας (ηλικιωμένοι, ασθενείς πάσχοντες εξ αναπνευστικών προβλημάτων ή σακχαρώδους διαβήτου ή καρδιαγγειακών νοσημάτων, ανοσοκατεσταλμένοι) παρακαλούνται ίνα αποφεύγουν την έξοδον εκ της οικίας αυτών, χάριν της προστασίας της υγείας των. Εάν δε επιθυμούν την κατ’ οίκον εξυπηρέτησιν των εκκλησιαστικών αναγκών των, και κυρίως την Θείαν Μετάληψιν των Αχράντων Μυστηρίων, δύνανται οι Ιερείς, λαμβάνοντες τα απαραίτητα μέτρα προφυλάξεως, να επιτελούν το αδιάπτωτον ποιμαντικόν των καθήκον.

8) Θεωρείται αναγκαία η μέριμνα διά την τοποθέτησιν αντισηπτικών/απολυμαντικών εις τας εισόδους των Ιερών Ναών, διά την υποχρεωτικήν δι’ άπαντας τους εισερχομένους απολύμανσιν των χειρών, ως και η τοποθέτησις εις εμφανές σημείον του προβλεπομένου αναγκαίου εξοπλισμού υγιεινής (χαρτομάνδηλα, χάρτιναι πετσέται κ.λπ.).

9) Οσάκις παρέχεται η δυνατότης διευθετήσεως του χώρου εκάστου Ιερού Ναού επί τω σκοπώ της παρουσίας των πιστών συμφώνως προς την ως άνω αναλογίαν (εν πρόσωπον ανά δέκα (10) τ.μ. επιφανείας και με ελαχίστην απόστασιν ενός και ημίσεος (1,5) μέτρου μεταξύ των), δέον όπως διατηρώνται εντός των Ιερών Ναών μόνον τα αντιστοιχούντα εις τους προσερχομένους καθίσματα, τιθέμενα κατά τας προσηκούσας μεταξύ των αποστάσεις. Προς τον σκοπόν αυτόν θα διευκολύνη η απόσυρσις των περισσευόντων καθισμάτων εκτός των Ιερών Ναών.

10) Ο φυσικός εξαερισμός των Ιερών Ναών, ενόσω παραμένουν ανοικτοί, είναι υποχρεωτικός. Εις περίπτωσιν χρήσεως τεχνητού κλιματισμού, ενδείκνυται η άμεσος μέριμνα διά τον καθαρισμόν των φίλτρων αυτού, καθώς και η εξασφάλισις ταυτοχρόνου φυσικού εξαερισμού του ιερού χώρου εκ των θυρών και των παραθύρων αυτού, κατά την διάρκειαν της τυχόν λειτουργίας του.

11) Καθίσταται αδήριτος και απόλυτος η ανάγκη διά την συχνήν και σχολαστικήν καθαριότητα, και διά την τακτικήν απολύμανσιν δι΄ αντισηπτικού διαλύματος των σημείων και των επιφανειών του Ιερού Ναού όπου παρατηρείται συχνή πρόσβασις των πιστών.

12) Κατά την διάρκειαν της παραμονής των εις τον Ιερόν Ναόν, οι πιστοί, με προσωπικήν των ευθύνην και μέριμναν, συνιστάται ίνα φέρουν προστατευτικήν μάσκαν, την οποίαν ασφαλώς θα αφαιρούν προσερχόμενοι εις την Θείαν Μετάληψιν. Εάν δε πιστός τις, ενόσω παραμένει εν τω Ιερώ Ναώ, παρουσιάση συμπτώματα ασθενείας, επιβάλλεται όπως ληφθή μέριμνα διά την άμεσον και ασφαλή απομάκρυνσίν του ή, εφόσον τούτο δεν είναι δυνατόν, διά την ασφαλή μετακίνησίν του εις ειδικόν χώρον, προς αποφυγήν επαφής μεθ΄ ετέρων προσώπων. Προς αντιμετώπισιν τοιούτων φαινομένων, κρίνεται υποχρεωτική η πρόβλεψις διά την ύπαρξιν καταλλήλου χώρου (π.χ. γραφείον, χώρος εις το πνευματικόν κέντρον κ.λπ.) με επαρκή εξαερισμόν, όπου θα υπάρχουν μάσκαι, χαρτομάνδηλα, πλαστική σακούλα διά την απόρριψιν αυτών, και αντισηπτικόν διάλυμα χειρών.

13) Κατά την προσέλευσιν εις την Θείαν Μετάληψιν απαιτείται ίνα τηρώνται μετ΄ ακριβείας αι προβλεπόμεναι αποστάσεις μεταξύ των πιστών. Επίσης, κατά την διανομήν του αντιδώρου, του άρτου, των κολλύβων και άλλων ευλογιών, πέραν της τηρήσεως των αναλόγων αποστάσεων, κρίνεται αναγκαία η τήρησις των σχετικών υγειονομικών προφυλάξεων.

14) Επαναβεβαιούνται αι από 16ης Μαρτίου και 1ης Απριλίου 2020 Αποφάσεις της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου, ως προς την λιτήν τέλεσιν των Ιερών Ακολουθιών, συμφώνως προς το ήθος και την παράδοσιν της Ορθοδόξου Καθολικής Εκκλησίας. Το αυτό ισχύει και διά τας μεγάλας Πανηγύρεις της περιόδου αυτής, αι οποίαι θα πρέπη να διακρίνωνται διά την μετά σεμνότητος τέλεσίν των υπό μόνου του οικείου Αρχιερέως. Αι Λιτανείαι και αι μεταφοραί Ιερών Εικόνων και Ιερών Λειψάνων προς προσκύνησιν αναστέλλονται προσωρινώς μέχρι της 5ης Ιουνίου ε.ε.

15) Όσον αφορά εις την τέλεσιν των Ιερών Μυστηρίων του Γάμου και της Βαπτίσεως και των Εξοδίων Ακολουθιών, ισχύουν άπαντα τα ανωτέρω προβλεπόμενα σχετικώς προς την προσέλευσιν των πιστών, ενώ τα Ιερά Μυστήρια θα τελώνται εντός του Ιερού Ναού, συμφώνως προς προγενεστέραν Συνοδικήν Απόφασιν. Αναφορικώς δε προς τους στολισμούς των Ιερών Ναών, θεωρείται απαραίτητος η προτίμησις της λιτότητος και της απλότητος.

16) Επιτρέπεται η αναμετάδοσις των Ιερών Ακολουθιών μέσω των ραδιοφωνικών σταθμών, «κατ’ οικονομίαν» διά τους έχοντας ανάγκην. Ως προς τας τηλεοπτικάς αναμεταδόσεις, επιτρέπονται μόνον μέσω των Εθνικών και Περιφερειακών Τηλεοπτικών Δικτύων και των Σταθμών αμιγούς Εκκλησιαστικού Προγράμματος της τηλοψίας ή και του διαδικτύου, αλλά υπό τον όρον της χρήσεως μόνον έως δύο τηλεοπτικών καμερών (εξαιρείται ο Μητροπολιτικός Ιερός Ναός Αθηνών, λόγω της αναμεταδόσεως υπό της Δημοσίας Τηλεοράσεως) και τούτο επί τω σκοπώ της αποφυγής της παρουσίας προσώπων επί πλέον των επιτρεπομένων, εντός των Ιερών Ναών. Δεν επιτρέπεται η χρήσις τηλεοπτικών καμερών ή και φωτογραφικών στιγμιοτύπων εντός του Ιερού Βήματος.Καθίσταται αυτονόητον ότι διά την αναμετάδοσιν ή και φωτογράφησιν εντός των Ιερών Ναών και των Ιερών Μονών, εκ μέρους επαγγελματιών ή ιδιωτών, δέον όπως έχη εξασφαλισθή η εκ των προτέρων άδεια της οικείας Ιεράς Μητροπόλεως, τη ευθύνη των κατά τόπους Εκκλησιαστικών Συμβουλίων και Ηγουμενοσυμβουλίων, και όπως τηρώνται επακριβώς όλαι αι περί προσωπικών δεδομένων προβλέψεις του νόμου, κυρίως δε ως προς την προβολήν των προσώπων των πιστών και ιδίως των μικρών παιδιών, η οποία δεν επιτρέπεται άνευ της κατά νόμον συναινέσεως. Εις τα Ιερά Μυστήρια του Γάμου και της Βαπτίσεως θεωρείται αυτονόητος η δυνατότης παροχής αδείας προς τους φωτογράφους, υπό μόνου του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου.

17) Λόγω της εξ αρχής αποφασισθείσης αναστολής λειτουργίας των Κατηχητικών Σχολείων, των Σχολών Γονέων, των Σχολών Βυζαντινής Μουσικής, Αγιογραφίας, των Συνάξεων Νέων και Μελέτης Αγίας Γραφής και πασών των συναφών δραστηριοτήτων, προτρέπονται αι κατά τόπους Ιεραί Μητροπόλεις, όπως ενθαρρύνουν την διά του διαδικτύου και γενικώς της τεχνολογίας ποιμαντικήν δραστηριοποίησιν των Ιερέων και των κατηχητών και κατηχητριών, προς όφελος κυρίως των ορθοδόξων νέων μας.

18) Τα συσσίτια της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών και των Ιερών Μητροπόλεων θα εξακολουθούν να λειτουργούν υπό την μορφήν της διανομής των πακέτων - γευμάτων και ουχί της σιτίσεως εντός των σχετικών δομών. Διά την παρασκευήν των κρίνεται αναγκαία η πλήρης εφαρμογή των κανόνων υγιεινής των τροφίμων, αλλά και η τήρησις της αποστάσεως των παρασκευαστών των τροφίμων και των ατόμων που βοηθούν εις την διανομήν και την παράδοσιν των πακέτων. Η πιστή και σχολαστική τήρησις των μέτρων ατομικής υγιεινής (υγιεινή χειρών, ορθή αναπνευστική υγιεινή, ορθή χρήσις σκευών κ.λπ.), ως και των γενικωτέρων προβλεπομένων κανόνων υγιεινής, είναι απολύτως απαραίτητος και αυστηρώς επιβεβλημένη δι’ απάσας τας Μονάδας Φιλανθρωπικής Διακονίας της Εκκλησίας της Ελλάδος.

19) Δέν ἐπιτρέπεται, ἄχρι καιροῦ, ἡ παράθεσις ἐπιμνημοσύνων δεξιώσεων εἰς τά Πνευματικά Κέντρα ἤ εἰς τάς Αἰθούσας τῶν Ἱερῶν Ναῶν, πρός ἀποφυγήν συνωστισμοῦ, κατ’ ἀναλογίαν πρός τά ἰσχύοντα περί μή λειτουργίας τῶν χώρων ἑστιάσεως καί συναθροίσεως κοινοῦ.

20) Τά ἀνωτέρω ἰσχύουν δι΄ ἅπαντας τούς Ἐνοριακούς, Προσκυνηματικούς, Κοιμητηριακούς, Ἱδρυματικούς κ.λπ. Ἱερούς Ναούς, τά Μητροπολιτικά καί Ἐνοριακά Παρεκκλήσια, οὐχί ὅμως καί διά τά Παρεκκλήσια, τά ὁποῖα εὑρίσκονται ἐντός ἰδιωτικῶν κτημάτων, κτιρίων καί ἐπιχειρήσεων (π.χ. συγκροτημάτων κατοικιῶν, κέντρων ἐκδηλώσεων, ξενοδοχείων κ.λπ.), ὅπου δέν ἐπιτρέπεται ἡ προσέλευσις πιστῶν διότι, ὡς Ἱδιωτικοί Ναοί, εἶναι προωρισμένοι διά τήν ἐξυπηρέτησιν τῶν θρησκευτικῶν ἀναγκῶν τῶν ἰδιοκτητῶν καί τῶν οἰκείων αὐτῶν.

21) Ἅπαντα τά ἀνωτέρω ἀφοροῦν καί εἰς τάς Ἱεράς Μονάς καί τά Ἡσυχαστήρια. Κατά τό ὡς ἄνω δέ χρονικόν διάστημα, ἀπαγορεύονται αἱ ὀργανωμέναι ὁμαδικαί προσκυνηματικαί ἐπισκέψεις. Ὁ ἀριθμός ἐπισκεπτῶν πού μποροῦν νά δέχωνται ἡμερησίως (χωρίς διανυκτέρευσιν) δέν εἶναι δυνατόν νά ὑπερβαίνῃ τήν ἀναλογίαν ἕν ἄτομον ἀνά 10 τ.μ. τοῦ Καθολικοῦ τῆς Ἱερᾶς Μονῆς ἤ ἑτέρου χώρου λατρείας Αὐτῆς ἤ τοῦ χώρου ἐγκαταβιώσεως, μέ ἀνώτατον ὅριον τά πεντήκοντα (50) ἄτομα.

Συμπληρωματικῶς ἀναφέρεται ὅτι κατά τήν προσεχῆ Κυριακήν, 17ην Μαΐου 2020, θά τελεσθῇ Ἐπιμνημόσυνος Δέησις, ὁ τύπος τῆς ὁποίας ἀποστέλλεται συνημμένως, δι’ ἅπαντας τούς ἐκ τῆς ἐνσκηψάσης πανδημικῆς νόσου τοῦ νέου κορωνοϊοῦ κοιμηθέντας ἀδελφούς ἡμῶν.
Ἐπί πλέον ἐπισυνάπτεται καί ἡ ὑπ’ ἀριθ. Δ1α/ΓΠ.οικ. 29519 Κ.Υ.Α. (Φ.Ε.Κ. Β΄ 1816/12.5.2020) μέ θέμα: «Επιβολή προσωρινών μέτρων στους θρησκευτικούς χώρους λατρείας για την προστασία της δημόσιας υγείας έναντι του κορωνοϊού COVID- 19, για το χρονικό διάστημα από 17.5.2020 έως και 5.6.2020», πρός ὑμετέραν ἐνημέρωσιν.

Αναφορικώς προς το αδικαιολογήτως αναφυόμενον κατά καιρόν ζήτημα περί των υποτιθεμένων κινδύνων, οίτινες, κατά τας βλασφήμους απόψεις τινών, φέρεται ότι ελλοχεύουν κατά την τέλεσιν του ζωογόνου Μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας, η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος εκφράζει την πικρίαν, την βαθείαν λύπην και την εκ διαμέτρου αντίθεσίν της προς πανθ’ όσα αναγράφονται, αναμεταδίδονται και παρουσιάζονται μέσω του διαδικτύου εν σχέσει προς τον διασυρμόν των Ιερών Μυστηρίων της Αγίας Ορθοδόξου Χριστιανικής ημών Εκκλησίας, υπομιμνήσκουσα δι΄ έτι μίαν φοράν εις άπαντας, όσοι είτε εξ αγνοίας είτε εκ συνειδητής απιστίας προσβάλλουσι βάναυσα τα ιερά και τα όσια, τα δόγματα και τους ιερούς κανόνας της πίστεως ημών, ότι η Θεία Κοινωνία είναι «φάρμακον αθανασίας, αντίδοτον του μη αποθανείν, αλλά ζην εν Ιησού Χριστώ διά παντός».

Εν κατακλείδει, γνωρίζομεν υμίν ότι η Διαρκής Ιερά Σύνοδος απεφάσισεν όπως αποστείλη συντόμως και ετέραν Εγκύκλιον Αυτής απευθυνομένην προς το Χριστεπώνυμον Πλήρωμα, ίνα αναγνωσθή επ’ Εκκλησίαις, αντί άλλου Κηρύγματος.

Επί δε τούτοις, κατασπαζόμενοι την υμετέραν Σεβασμιότητα εν Κυρίω Αναστάντι, διατελούμεν μετ' αγάπης.



† Ο Αθηνών Ι Ε Ρ Ω Ν Υ Μ Ο Σ, Πρόεδρος
† Ο Θεσσαλονίκης Άνθιμος
† Ο Παραμυθίας, Φιλιατών και Γηρομερίου Τίτος
† Ο Μηθύμνης Χρυσόστομος
† Ο Τριφυλίας και Ολυμπίας Χρυσόστομος
† Ο Μεσσηνίας Χρυσόστομος
† Ο Λευκάδος και Ιθάκης Θεόφιλος
† Ο Θηβών και Λεβαδείας Γεώργιος
† Ο Παροναξίας Καλλίνικος
† Ο Φωκίδος Θεόκτιστος
† Ο Νέας Κρήνης και Καλαμαριάς Ιουστίνος
† Ο Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου Στέφανος
† Ο Σισανίου και Σιατίστης Αθανάσιος
Ο Αρχιγραμματεύς
† Ο Ωρεών Φιλόθεος

Ακριβές Αντίγραφον
Ο Αρχιγραμματεύς
† Ο Ωρεών Φιλόθεος

 

Επιστολή Σεβ. Μητροπολίτου Ηλείας κ. ΓΕΡΜΑΝΟΥ προς τον Δ/ντην της Εφημερίδος ΠΑΤΡΙΣ δια άρθρο με θέμα: "ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΙΟΥΔΑ"

E-mail Εκτύπωση PDF

Πύργος  19  Απριλίου 2020
ΑΓΙΟΝ ΠΑΣΧΑ



Αποκατάσταση του Ιούδα

Προς Τον αξιότιμον Διευθυντήν της Εφημερίδος ΠΑΤΡΙΣ Πύργου

Αγαπητέ μου  κ. Διευθυντά,

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ, η δε δύναμις, το φως και η χαρά της Αναστάσεως να σε πλημμυρίζουν πάντοτε μαζί με τους Συνεργάτες σου, τους Αναγνώστες της ΠΑΤΡΙΔΟΣ, πάντας τους Ηλείους και τον κόσμον άπαντα, ώστε ο Αναστάς Χριστός να μας προφυλάξη  και από τον κορωνοιό, εξ  αιτίας του οποίου εφέτος εκάναμε την Ανάστασι «κεκλεισμένων των θυρών». Ευτυχώς όμως χάρις στην ΟΡΤ και αισθητά ενοιώσαμε τις Ακολουθίες του Πάσχα μέσα στα σπίτια μας.

Αγαπητέ μου κ. Διευθυντά,
Η επιστολή μου αυτή γράφεται Λαμπριάτικα σήμερα, επειδή εδιάβασα στο Πασχαλινό Φύλλο της ΠΑΤΡΙΣ  άρθρον του Συνεργάτου σου κ. Βασιλείου Κ. Κασσιανού με τον τίτλον «Αποκατάσταση του Ιούδα».

Θέλω να συγχαρώ κατ’αρχήν  τον κ. Κασσιανό για το άρθρο του αυτό και την όλη ανάλυσι που έχει σ’ αυτό. Όμως δεν θα συμφωνήσω με το περιεχόμενο του άρθρου του και το αίτημά του για «Αποκατάσταση του Ιούδα», που είναι και ο τίτλος του, διότι άλλη είναι η πίστις της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας και ιδού οι λόγοι:

1. Είναι γνωστόν ότι ο Τριαδικός Θεός ημών, εδημιούργησε διά του Υιού και Λόγου Του ολόκληρον τον κόσμον, πνευματικόν και υλικόν, και τον άνθρωπον, διά να ζήση κοντά Του στον Παράδεισο αιώνια και χαρούμενα. Οι Πρωτόπλαστοι όμως δεν θέλησαν να μείνουν κοντά στο Θεόν Δημιουργόν τους και έτσι μακρυά από τον Θεόν έχασαν τον Παράδεισον, την ζωή και την χαρά της ζωής και ευρέθηκαν στα αγκάθια και στα τριβόλια, στην φθορά και στον θάνατον, «ίνα μη το κακόν αθάνατον γένηται».

Όμως ο Θεός Πατέρας έδωκε στην Εύα την καλήν είδησιν της λυτρώσεως του ανθρωπίνου γένους, το λεγόμενον «Πρωτευαγγέλιον», ότι απόγονή της θα γεννήση Εκείνον, που θα συντρίψη το κεφάλι του Σατανά που την  παραπλάνησε, θα καταργήση τον θάνατον και θα  οδηγήση το ανθρώπινο γένος  και πάλιν στα δεξιά του Θεού και Πατρός εις ζωήν αιώνιον.

2. Λοιπόν «ότε ήλθε το πλήρωμα του χρόνου, εξαπέστειλεν ο Θεός τον υιόν αυτού, γενόμενον εκ γυναικός, γενόμενον υπό νόμον, ίνα τους υπό νόμον εξαγοράση, ίνα την υιοθεσίαν απολάβωμεν» (Γαλάτας Δ΄ 4-5). Είναι ο εκ της Παρθένου Μαρίας και Πνεύματος Αγίου Σαρκωθείς Προαιώνιος Λόγος του Θεού, ο Ιησούς Χριστός, που μεταξύ των άλλων Μαθητών του εκάλεσε και τον Ιούδα τον Ισκαριώτην1  και ολόκληρη την ανθρωπότητα, γιατί Αυτός είναι ο ΜΟΝΟΣ Σωτήρ και Λυτρωτής των ανθρώπων. Ο ίδιος ο Κύριος με σαφήνεια μας είπεν· «Εγώ ειμί η θύρα· Δι’ εμού εάν τις εισέλθη, σωθήσεται» (Ιωάννου Ι΄ 9). Και ο Ιούδας εγνώρισε τις αλήθειες αυτές, ελευθέρως τις απεδέχθη και τις ακολούθησε. Διά τούτο και έζησε και απόλαυσε τα αγαθά της Βασιλείας του Θεού, ιδών και αυτός τα θαύματα και τα μεγαλεία του Χριστού και «τον Σατανάν ως αστραπήν εκ του ουρανού πεσόντα» ( Λουκά Ι΄ 17-18). Όμως ο Ιούδας δεν έμεινε μέχρι το τέλος της ζωής του με τον Χριστόν. Παρά δε τις προσπάθειες του Ιησού να οδηγήση τον Ιούδα εις μετάνοιαν και να μείνη κοντά Του, ο Ιούδας μετά τον Μυστικόν Δείπνον «ευθέως εξήλθεν· ην δε νυξ» σημειώνει ο ιερός Ευαγγελιστής (Ιωάννου ΙΓ΄ 25-30). Και επειδή τα έργα του σκότους δεν μπορεί να είναι αγαθά, ο Λαός μας λέει «της νύχτας τα καμώματα, τα βλέπει η ημέρα και γελάει», ο Ιούδας  επανέρχεται την ίδια νύκτα στον Χριστόν μαζί με τον Ιουδαικόν όχλον, όχι για να του ζητήση συγγνώμη, αλλ ίνα «εν φιλήματι» παραδώση τον Διδάσκαλόν του, τον Σωτήρα και Λυτρωτήν όλων των ανθρώπων εις θάνατον, αντί τριάκοντα αργυρίων!!

3. Ο καλός μας κ. Κασσιανός δέχεται μεν ότι ο Ιούδας διέπραξε το έγκλημα της προδοσίας «με τον πιο ειδεχθή και αποτρόπαιον τρόπον», όμως δέχεται επίσης, ότι «μετά την πράξη του αναγνωρίζει ότι διέπραξε αδικία, μεταμελείται και απαγχονίζεται». Ναί είναι αλήθεια αυτά. Αλλά ακριβώς  αυτά είναι εκείνα – συν τη προδοσία διά τριάκοντα αργύρια – που καταδικάζουν τον Ιούδα. Διότι :
   α.Με την προδοσίαν του δεν αδίκησε τους Αρχιερείς και τους Γραμματείς. Αυτούς τους διηυκόλυνε. Τον Διδάσκαλόν του Ιησού Χριστόν  επρόδωσε και αδίκησε. Άρα στον Χριστόν έπρεπε να έλθη να ζητήση συγχώρησι. Και Εκείνος, που συγχώρησε τους τελώνες και τις πόρνες, τον ευγνώμονα ληστή και  τους σταυρωτάς του, ασφαλώς θα συγχωρούσε και τον Ιούδα και θα ήτο σήμερα ο Ιούδας ο Ισκαριώτης άγιος και Απόστολος της Εκκλησίας μας,  όπως διά της μετανοίας  έγιναν ο αρνητής Πέτρος, ο άπιστος Θωμάς, η Αγία Φωτεινή , η οσία Μαρία η Αιγυπτία κ.λ.π. Διότι ο Χριστός ήλθε να σώση τους αμαρτωλούς και όχι τους δικαίους (Ματθαίου Θ΄ 10-13, ΙΘ 19, Λουκά Ε΄ 27-32).
   β. Άλλο μεταμέλεια και άλλο μετάνοια. Έτσι ο Ιούδας μετεμεληθείς οδήγησε τον εαυτό του στον θάνατον. Αν είχε όμως μετανοήση θα οδηγούσε τον εαυτό του στον Χριστόν, στη ζωή. Δηλαδή η μεταμέλεια του Ιούδα ήτο εγωιστική πράξις, ενώ η μετάνοια είναι ταπεινωτική, θυσιαστική του εγώ. Και  ο Χριστός, σέβεται την ελευθερία του ανθρώπου και δεν την παραβιάζει. Αλλά όπως ο ιατρός περιμένει τον άρρωστο να έλθη στο ιατρείον του διά να τον θεραπεύση, έτσι και ο Χριστός περιμένει τον κάθε αμαρτωλόν να έλθη κοντά Του, στο ιατρείον της Εκκλησίας διά να θεραπευθή, όσες και αν είναι οι αμαρτίες του. Ο Ιούδας όμως βαριά άρρωστος ων δεν προσήλθε στον ιατρόν, Ιησούν Χριστόν, αλλά εστηρίχθη στον εαυτόν του και  διά τούτο έμεινε μακρυά από τον Κύριον  αθεράπευτος.

4. Τέλος ο κ. Κασσιανός γράφει· «Δεν θα μπορούσε κανείς να αναγνωρίσει την θετική προσφορά του Ιούδα, ότι έπαιξε απόλυτα το ρόλο του για τον οποίο ήταν προορισμένος και τον οποίον οπωσδήποτε κάποιος θα έπρεπε να αναλάβει προς επίτευξη του θείου σκοπού; Μήπως ήταν ένας προδότης από υπακοή και αγάπη προς τον διδάσκαλο;». Όχι, κ. Κασσιανέ, δεν μπορεί στα ερωτήματα αυτά να δοθή από την Εκκλησία μας θετική απάντησις, διότι δεν στηρίζονται στις αλήθειες της Χριστιανικής μας πίστεως. Ο Θεός ημών, Πατέρας αληθινός, γεμάτος αγάπη διά τον άνθρωπον δεν μπορεί να βάζη τον Ιούδα ως όργανό του και μετά να τον τιμωρεί. Η φιλαργυρία του Ιούδα τον οδήγησε στην προδοσία και όχι  το σχέδιο του Θεού.

Οι αρχαίοι Έλληνες επίστευαν ότι  «το πεπρωμένον φυγείν αδύνατον». Και σήμερα κάποιοι αιρετικοί Χριστιανοί δέχονται τον απόλυτον προορισμόν των ανθρώπων και όχι εμείς οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί. Διότι τότε κανένας άνθρωπος δεν θα είχε ευθύνη των κακών και αμαρτωλών του πράξεων., αλλά και ο δίκαιος Θεός ημών θα ήτο ο μεγαλύτερος άδικος, όταν άλλους προορίζει να κάνουν έργα καλά και άλλους κακούργους και εγκληματίες. Άλλους τους στέλνει στον Παράδεισον και άλλους στην αιώνια κόλασι.  Όχι κ. Κασσιανέ. Στην κόλασι ή στον παράδεισο πηγαίνει ο καθένας μας ελεύθερα και με την θέλησί του. Ο Θεός ημών, Πατέρας αληθινός, θέλει όλα ανεξαιρέτως τα παιδιά του στην αγκαλιά του. Διότι «ο Θεός ημών  πάντας ανθρώπους θέλει σωθήνται και εις επίγνωσιν αληθείας ελθείν» (Α΄ Τιμοθέου Β΄ 4). Όμως πρέπει να το θέλουμε και εμείς.

Ο Ιούδας ελεύθερα και εκουσίως και από την φιλαργυρία του  διάλεξε την προδοσία του ΧΡΙΣΤΟΥ, εκουσίως και ελεύθερα επροτίμησε τον διά απαγχονισμού ΘΑΝΑΤΟΝ. Και όπως όλοι οι πολιτισμένοι και ελεύθεροι άνθρωποι αναλαμβάνουν και την ευθύνη των πράξεών τους, έτσι και ο Ιούδας· Τα ήθελε και τα έπαθε. 2 Διά τούτο τώρα είναι αδύνατη η αποκατάστασί του (Λουκά ΙΣΤ΄ 19-31).

Με ευχές, ευχαριστίες και εκτίμησι
† Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΗΛΕΙΑΣ ΓΕΡΜΑΝΟΣ

 

 


 

Σημειώσεις:

1. Σημειώνω ότι ο Ιούδας επωνομάσθη Ισκαριώτης εκ της Κώμης Ισκαριώθ της Ιουδαίας, από την οποίαν κατήγετο και προς διάκρισιν του άλλου Ιούδα του υιού Αλφαίου ή Θαδδαίου, επίσης μαθητού του Κυρίου εκ των 12.

2. Διά τις λαικές παραδόσεις περί του Ιούδα, Ιδέ: Δημητρίου Β΄ Οικονομίδη, Καθηγητού Λαογραφίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, εν· Θρησκευτική και Ηθική Εγκυκλοπαιδεία, Αθήναι 1965, Τόμος 6ος, λήμμα Ιούδας, στήλες 934 – 941, ένθα και πλούσια  σχετική Βιβλιογραφία.

 
Σελίδα 1 από 31