gototopgototop
You are here: ΑΡΧΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ Ειδήσεις
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Search

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΗΛΕΙΑΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Απάντηση Σεβ. Μητροπολίτου Ηλείας δια την ώραν της Αναστάσεως λόγω COVID

E-mail Εκτύπωση PDF

Αγαπητέ μου κ. Ορέστη,

Έλαβα το από 22-4-2021 ηλεκτρονικό μήνυμά σου και χωρίς να ξέρω ποιός είσαι, πόθεν είσαι και πού μένεις, αλλά και με τι σκοπό με ερωτάς, εγώ σου απαντώ, επειδή κατά τον Απόστολον Πέτρον πρέπει να δίνουμε εξηγήσεις (λόγον) περί της πίστεώς μας εις πάντα αιτούντα (Α Πέτρου Γ 15), αλλά και επειδή πιστεύω ότι με ερωτάς όχι για να με πειράξης αλλά για να διδαχθής και να συμμορφωθής σ’αυτά , αφού μάλιστα με κολακεύεις γράφοντας, ότι είμαι «ένας από τους πιο σεβαστούς ιεράρχες και φυσικά πατέρας όλων των Ηλείων».

Σου απαντώ λοιπόν, στην ερώτησί σου, η οποία είναι: «Πώς θα κάνουμε ανάσταση στις 21.00 του Σαββάτου, δηλαδή την δεύτερην ημέραν και όχι στις 12 δηλαδή την τρίτην ημέρα κατά τας γραφάς;».

Απάντησις.

1. Η Εκκλησία μας στην ζωή της εχρησιμοποίησε και χρησιμοποιεί δύο τρόπους ποιμαντικής Διακονίας: Την ακρίβεια και την οικονομία, με μοναδικό σκοπό και κριτήριο πάντοτε την σωτηρία των ανθρώπων και την πνευματική τους ωφέλεια. Προς τούτο στην Λατρεία έχει κάνει τις εξής μεταβολές:

α.Την Εσπερινή θεία Λειτουργία των Προηγιασμένων δώρων μετέφερε το πρωί, ώστε οι άνθρωποι να εκκλησιαστούν το πρωΐ, να κοινωνήσουν των αχράντων μυστηρίων και μετά να πάνε στις δουλειές τους, αλλά και να μη μένουν νηστικοί μέχρι το   απόγευμα στις 5.

Και όμως σήμερα μερικοί που έχουν μάθει όχι να υπακούουν αλλά να κρίνουν και να βλέπουν λάθος την αλλαγή που έκανε η Εκκλησία μας υπέρ των Χριστιανών μας, τελούν τις προηγιασμένες βράδυ – όχι   απόγευμα όπως ήσαν εξ αρχής – και έτσι δυσκολεύουν περισσότερο τους Χριστιανούς μας. Γι'αυτό και κάποιοι άλλοι, για να διευκολύνουν δήθεν τους Χριστιανούς να συμμετάσχουν στις βραδυνές προηγιασμένες, τους λένε: Φάτε το μεσημέρι ενωρίς κάτι ελαφρό και ελάτε το βράδυ στην Προηγιασμένη να κοινωνήσετε ! ! Λάθος, μέγα λάθος ! ! ! Αυτό παθαίνουν όσοι δεν θέλουν να πειθαρχούν σ’ αυτά που ορίζει η Εκκλησία μας.

β. Την Μ. Εδομάδα προς διευκόλυνσι των Χριστιανών η Εκκλησία μας τελεί τις ιερές Ακολουθίες του Όρθρου την προηγουμένην το βράδυ. Έτσι η Ακολουθία του Όρθρου της Μ.Δευτέρας τελείται την Κυριακή των Βαίων το βράδυ και ο Ψάλτης διαβάζει την Κυριακή το βράδυ και ακούουν όλοι οι πιστοί, πιστεύω και εσύ, αδιαμαρτύρητα: « Τη αγία και Μεγάλη Δευτέρα μνείαν ποιούμεθα Ιωσήφ του Παγκάλου και της υπό του Κυρίου καταρασθείσης και ξηρανθείσης συκής ....». Το δε πρωί της Μ. Δευτέρας με την Προηγιασμένη κάνουμε τον Εσπερινό της Μ.Τρίτης και είναι Μ. Δευτέρα πρωΐ. Είναι δυνατόν να γίνονται αυτά ; Και όμως γίνονται αδιαμαρτύρητα και μάλιστα πολύ ευχάριστα από τους πιστούς μας, γιατί είναι προς ωφέλειά τους.

γ. Όμως και τον εσπερινό της Μ.Παρασκευής τον μετέφερε την Μ.Πέμπτη το πρωΐ όπως και τον Εσπερινό του Πάσχα το Σάββατο το πρωΐ, γιαυτό και ο Λαός μας λέει ότι το πρωΐ του Μ. Σαββάτου γίνεται η πρώτη Ανάστασις, χωρίς να διαμαρτύρεται κανείς, ούτε εσύ πιστεύω.Γιατί γίνονται κατ οἰκονομίαν δια την διευκόλυνσι των πιστών.

Αυτήν την Οικονομία απεφάσισε να κάνη μόνον για εφέτος η Εκκλησία μας   στην ώρα της Αναστάσεως, λόγω της Πανδημίας του κορονοϊού και της απαγορεύσεως κυκλοφορίας των ανθρώπων πέραν της 10 βραδυνής.Και δεν θα μείνη τούτο για πάντα. Θα ξεπερασθή η πανδημία, και τότε θα παύση και η Οικονομία.

γ.Όμως και κάτι ακόμη θέλω να σου επισημάνω.

Όπως ξέρεις η Γαλλία και άλλα κράτη στην Ευρώπη, έχει στην ώρα δύο ώρες διαφορά από την ιδική μας.Η Αμερική έχει 8 ώρες.Επιτρέπεται να κρίνουμε και μάλιστα να μαλώνουμε ποίας Εκκλησίας η Ανάσταση είναι ορθότερη, όπως έγινε με τους Παλαιοημερολογίτες για το Ημερολόγιο; Ασφαλώς ΟΧΙ.

Εάν κάποιου ιερέα σε μια ενορία το ρολόϊ του πάει λίγα λεπτά της ώρας μπροστά και του λέει 12, ενώ είναι 11 και 50 και κάνει την τελετή της Αναστάσεως λίγα λεπτά ενωρίτερα, είναι η προσευχή της Αναστάσεως μη δεκτή από τον Θεόν και πρέπει να αντιδράσουμε ; Ασφαλώς ΟΧΙ.

Έπειτα· Έχουμε Χωριά χωρίς παπά και είχα ειπή άλλοτε να πάη ο ιερέας του διπλανού Χωριού να κάνη Ανάστασι κατ οἰκονομίαν στις 10.00 για να πάη έπειτα και στο δικό του το Χωριό . Δεν έγινε δεκτή από τον Θεό αυτή η Ανάστασις ; Θα ήτο προτιμότερον να μη κάνουν καθόλου Ανάστασι ; ΟΧΙ βέβαια.

Και ακόμη. Η σημερινή 12η ώρα τα μεσάνυκτα ήτο μέχρι προ της 28ης Μαρτίου ώρα 11. Αν μας έλεγαν οι ειδικοί να πάμε μπροστά τρεις ώρες, εμείς δεν θα πηγαίναμε; Πιστεύω ΝΑΙ, και κανένας, ούτε εσύ, δεν θα είχε αντίρρησι.Όμως η 12η νέα ώρα δια την Αναστασι θα ήταν με την παλιά ώρα 9 . Θα έπρεπε να αντιδράσουν μερικοί ; Ασφαλώς ΟΧΙ.

3. Όμως αγαπητέ μου κ. Ορέστη, θέλω ακόμη να σου ειπώ, προς διδασκαλία σου, ότι η Εκκλησιαστική Ιστορία διδάσκει πως ανέκαθεν όσοι δεν υπακούουν στις αποφάσεις της Εκκλησίας και αντιδρούν κινούνται από εγωϊσμό και δια τούτο ή πέφτουν στην αίρεσι ή οδηγούνται σε σχίσμα. Γι' αυτό και χάνονται. Είναι γνωστά τα γεγονότα και δυστυχώς επαναλαμβάνονται μέχρι των ημερών μας. Σου στέλνω ένα σχετικό δημοσίευμα , για ένα τέτοιον καλόν Κληρικόν κατά τα άλλα, όπως ήσαν και πολλοί από τους αιρετικούς και τους σχισματικούς. Σήμερα θα σου φέρω μόνον το χαρακτηριστικό παράδειγμα του Αποστόλου Πέτρου, και του Ιούδα όπως μας το περιγράφει το Ευαγγέλιο αυτών των ημερών, για να μη υπάρχει και αντίλογος. Ιδού:

Πρώτον· Ο Απόστολος Πέτρος:

α. Στον Μυστικό Δείπνο, όταν ο Κύριος θέλει να πλύνη τα πόδια των Μαθητών Του, ο Πέτρος, από δήθεν ταπεινοφροσύνη, λέγει στο Χριστό : Όχι, δεν θα μου πλύνη ο Δάσκαλος τα πόδια. Όταν ο Κύριος του λέγει ·   « Πέτρε, όποιου εγώ δεν πλύνω τα πόδια, δεν έχει κοινωνία μετ’εμού», ο Απόστολος Πέτρος πάλι δεν υπακούει, δεν λέει «ό,τι θέλει ο Κύριος», αλλά λέγει στον Χριστόν· «Τότε να μου πλύνης και τα χέρια και το κεφάλι». Για να τον διορθώση και πάλιν ο Χριστός και να του ξαναειπή : «Πέτρε, ο λουσμένος από εμένα   στα πόδια, είναι ολόκληρος καθαρός » (Ιωάννου ΙΓ 4-11).

β.Ο Χριστός έλεγε στους Μαθητάς Του κατά τον Μυστικό Δείπνο, ότι κάποιος από σας θα με προδώση, θα συλληφθώ κ.λ.π. Θα πατάξουν τον Ποιμένα και θα διασκορπισθούν τα πρόβατα. Πάλιν τότε ο Πέτρος πετάγεται και λέγει · «ει πάντες σκανδαλισθήσονται εν σοι, εγώ δε ουδέποτε». Και στη συνέχεια του λέγει «καν δέη με συν σοι   αποθανείν, ου μη σε απαρνήσομαι»· Για να ακούση από τον Κύριον· «Εν τη νυκτί ταύτη πριν η δις αλέκτορα φωνήσαι τρις απαρνήση με», όπως και έγινε. Και ενώ κατά την σύλληψι του Κυρίου έβγαλε ο δήθεν δυνατός Πέτρος μαχαίρι να υπερασπισθή τον Κύριον, στον Σταυρό από φόβο δεν παρευρέθη. ( Ματθαίου ΚΣΤ 31-32, και 51 – 54, Μάρκου ΙΔ 17-31 ). Και

γ.Ακόμη και μετά την Ανάστασι του Κυρίου, όταν ο Κύριος τον αποκατέστησε, ο Πέτρος συνεχίζει τα λάθη του.Έτσι βλέπει ο Πέτρος να ακολουθή πίσω τους ο Ευαγγελιστής Ιωάννης   και ρωτάει τον Χριστόν· «Ούτος δε τι ; » Για να τον παρατηρήση πάλιν ο Κύριος και να του ειπή · «εάν αυτόν θέλω μένειν έως έρχομαι, τι προς σε; Συ ακολούθη μοι» ( Ιωάννου ΚΑ 15-23 ) . Ακόμη και μετά την Πεντηκοστή κάνει λάθος και δημοσίως ελέγχεται από τον Απόστολον Παύλο (Πράξεις ΙΕ 1-29 και Γαλάτας Β 11-21).

Δεύτερον, ο Ιούδας.

Ο Ιησούς Χριστός μετά την Ανάστασι του Λαζάρου ευρίσκεται στην Βηθανία στο σπίτι του Λαζάρου, μας είπε το Ευαγγέλιο της Κυριακής των Βαΐων και η αδελφή του Λαζάρου Μαρία έλαβε ακριβό μύρο και άλειψε τα πόδια του Χριστού, ώστε να ευοδιάζει όλο το σπίτι.Τότε ο Ιούδας λέγει · «Γιατί αυτό το μύρον να μη πουληθή αντί τριακοσίων δηναρίων και να δοθούν εις τους πρωχούς ;» .

Και ο μεν Κύριος του είπε · « Μη ενοχλής την γυναίκα. Άφησέ την γιατί αυτό είναι προεικόνισμα του ενταφιασμού μου, ο δε Ευαγελιστής Ιωάννης μας σημείωσε δια τον Ιούδα: « Είπε δε τούτο ουχ ότι περί των πτωχών έμελλε αυτώ αλλά ότι κλέπτης ην, και το γλωσσόκομον είχε και τα βαλλόμενα εβάσταζε» (Ιωάννου ΙΒ 1-8).

Λοιπόν, αγαπητέ Ορέστη, όπως οι δύο Μαθηταί, έτσι και πολλοί θρησκευόμενοι άνθρωποι σήμερα ακολουθούν τον Χριστόν. Και ο μεν Απόστολος Πέτρος, ως αγαθός Ισραηλίτης, κατάλαβε το λάθος του, έκλαυσε πικρώς και εσώθη.Ο Ιούδας όμως αμετανόητος οδηγήθη στην κρεμάλα και εχάθη δια πάντα. Καλόν είναι να μη ακολουθήσουμε το παράδειγμα κανενός εκ των δύο ως άνω Αποστόλων, και να ομοιάσουμε των υπολοίπων δέκα και όλων των αγίων της Εκκλησίας μας. Όμως είμεθα άνθρωποι και κάνουμε λάθη. Δια τούτο ας ακολουθήσουμε το παράδειγμα του Αποστόλου Πέτρου. Το ίδιο και εσύ. Ακολούθησε εν ταπεινώσει όσα η Εκκλησία μας ορίζει και αν ο Κύριος κατά την Δευτέρα παρουσία Του σου ζητήσει λόγον, θα του ειπής· Κύριε έκανα υπακοή στους λόγους σου. Εσύ είπες προς τους Μαθητάς σου· « ο ακούων υμών εμού ακούει και ο αθετών υμάς εμέ αθετεί· Ο δε εμέ αθετών, αθετεί τον αποστείλαντά με» ( Λουκά Ι ,16 ).

Με θερμές πατρικές ευχές για ένα Πάσχα ( = πέρασμα ) από το σκοτάδι στο φως, από τον θάνατο στη ζωή και από τον άδη στον αιώνιο Παράδεισο της Βασιλείας του Θεού.

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΗΛΕΙΑΣ ΓΕΡΜΑΝΟΣ

 

ΔΟΞΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙ ΤΗ ΔΙΑΚΟΣΙΟΣΤΗ ΕΠΕΤΕΙΩ ΤΗΣ ΕΞΕΓΕΡΣΕΩΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΔΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΝ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΟΣ ΗΜΩΝ

E-mail Εκτύπωση PDF

Ψαλλομένη τη 25η του μηνός Μαρτίου

Πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο για να δείτε ή να κατεβάσετε σε ψηφιακή μορφή την Δοξολογία

ΔΟΞΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙ ΤΗ ΔΙΑΚΟΣΙΟΣΤΗ ΕΠΕΤΕΙΩ ΤΗΣ ΕΞΕΓΕΡΣΕΩΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΔΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΝ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΟΣ ΗΜΩΝ

Τελευταία Ενημέρωση ( Τρίτη, 23 Μάρτιος 2021 10:56 )
 

Εγκύκλιος προς τους αιδ. Εφημερίους και τα Ηγουμενοσυμβούλια της Ι μητροπόλεως Ηλείας

E-mail Εκτύπωση PDF

Αγαπητοί μου Πατέρες και Αδελφαί,

Εισήλθαμε ήδη εις το Τριώδιον και τον μήνα Μάρτιον και εύχομαι να διέλθωμεν και τα δύο όλοι μας, εσείς με τις οικογένειές σας και τους ενορίτες σας και οι άγιες Καθηγουμένισσες με τις Αδελφότητες και τους προσκυνητάς της Μονής τους ψυχωφελή και σωτήρια, αλλά και με συνεχιζόμενη προσοχή και τήρησι των οδηγιών των ειδικών προς αποφυγήν της πανδημίας του κορονοϊού, που ταλαιπωρεί ολόκληρο τον κόσμον.

Δια της παρούσης σας γνωρίζω, ότι από σήμερα μέχρι τις 8 Μαρτίου συνεχίζομε την τέλεσι των θείων Λειτουργιών με ανοικτές μεν τις Εκκλησίες μας, αλλά φορώντας τις μάσκες και με συμμετοχή μέχρι 9 λαϊκών. Τις καθημερινές επίσης ανοικτές οι Εκκλησίες μας δια ατομικήν προσευχή από 9-12 και 3-5,30 το απόγευμα.

Ιδιαίτερα πρέπει να προσέξουμε τα Ψυχοσάββατα. ΔΕΝ θα γίνη συγκέντρωσις στους Ναούς για τον Εσπερινό και το καθιερωμένον Μνημόσυνον των συγγενών μας. Τα κόλυβα και τα ονόματα των κεκοιμημένων συγγενών μας θα διαβαστούν, ως εξής :

1. Όταν το διάβασμα των ψυχών συνηθίζεται και γίνεται στους ενοριακούς Ναούς:

Από ώρα 1.μμ. -5,30 μ.μ. της Παρασκευής οι Εφημέριοι θα ευρίσκωνται εις τους Ιερούς Ναούς τους. Θα κάνουν τον Εσπερινόν και το καθιερωμένον Τρισάγιον και θα αναμένουν τους Χριστιανούς με τα πρόσφορα, τα κόλυβα και τα ονόματα των κεκοιμημένων συγγενών τους. Μία – μία ενορίτισσα ή ενορίτης που θα έρχεται θα δίνη τα ονόματα στον ιερέα, θα τα διαβάζη ο ιερέας, θα παίρνη τα κόλυβα ο χριστιανός ή η χριστιανή και θα φεύγη. Εάν συμπέση να έχουν πάη στον Ναόν περισσότεροι από τρεις, θα αναμένουν εκτός του Ναού και αφού τελειώσει το διάβασμα των τριών, θα μπουν άλλοι τρεις και ούτω καθεξής.

2. Όπου συνηθίζεται το διάβασμα των ψυχών να γίνεται στον Κοιμητηριακό Ναό, θα γίνη ακριβώς το ίδιο ως άνω, όχι όλοι μαζί, αλλ’ ένας - ένας μέχρι τρεις το πολύ από ώρα 1-5,30 μ.μ.

3. Όπου συνηθίζεται να διαβάζωνται οι κεκοιμημένοι επί του τάφου τους –συνήθως στις Πόλεις – θα διαβασθούν και πάλιν επί του τάφου, από 1 μ.μ. έως τις 5.30, ως κάτωθι :

Κάθε ένας ή κάθε μία κυρία που έρχεται στο Κοιμητήριο θα πηγαίνη στον Ιερό Ναό να προσκυνάη, θα πάρη τα κεριά της και θα πηγαίνη στον οικογενειακό της τάφο. Ο ιερέας θα βλέπη ή θα ενημερώνεται από τον Νεωκόρο ή τον ενδιαφερόμενον και θα πηγαίνη στον τάφο να διαβάση τους κεκοιμημένους τους.

4. Στους Ναούς των Πόλεων βεβαίως θα είναι εφημέριος και την Παρασκευή και το Σάββατο πρωί 9-12 και το απόγευμα 3- 5,30 για ψυχοχάρτια.

5. Στα Μοναστήρια οι ψυχές των Μοναζουσών θα διαβασθούν το Σάββατο το πρωί κατά την θείαν Λειτουργία και στο τέλος αυτής κατά την τάξιν. Όμως δεν θα δεχθούν χριστιανούς με κόλυβα.

Ελπίζω, ότι όλοι θα δείξουμε την δέουσα προσοχή, την κατανόησι και την καλή διάθεσι, ώστε όλα να διεξαχθούν κατά τάξιν και ψυχωφελώς και δια τους κεκοιμημένους συγγενείς μας και δι ἡμᾶς τους ζώντας τους περιλειπόμενους.

Χρόνος είναι και με την βοήθεια του Θεού θα περάση όσο είναι δυνατόν πιο ανώδυνα.

Με θερμές πατρικές ευχές

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

 

ΣΧΟΛΙΟ Μητροπολίτου Ηλείας Γερμανού Σε Έκκληση της Εφημερίδος των Συντακτών στον Αρχιεπίσκοπον Ιερώνυμο

E-mail Εκτύπωση PDF
Επειδή πιθανόν δεν έχετε διαβάσει το κείμενο των Συντακτών προς τον Αρχιεπίσκοπον Ιερώνυμον, εν πρώτοις το παραθέτω, όπως εδημοσιεύθη από το ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΡΟΜΦΑΙΑ:
Έκκληση στον Αρχιεπίσκοπο κ. Ιερώνυμο
Μπροστά στον κίνδυνο η Ελλάδα να έχει τον πρώτο νεκρό από απεργία πείνας στην Ευρώπη στον 21ο αιώνα, η «Εφημερίδα των Συντακτών», σε μια ύστατη προσπάθεια να αποτραπεί αυτή η εξέλιξη, απευθύνεται δημόσια στον αρχιεπίσκοπο Αθηνών κ. Ιερώνυμο.
Απευθυνόμαστε σε σας ως επικεφαλής της Εκκλησίας της Ελλάδος και πρώτο εκφραστή του χριστιανικού λόγου στη χώρα μας. Λόγου αγάπης, συγχώρεσης, θυσίας για τον συνάνθρωπο. Λόγου του σεβασμού και της υπεράσπισης της ανθρώπινης ζωής χωρίς διακρίσεις, καθώς η χριστιανική πίστη και η Εκκλησία τη θεωρούν δώρο του Θεού που μόνο αυτός μπορεί να την αφαιρέσει.
Απευθυνόμαστε σε σας και στην Εκκλησία της Ελλάδος καθώς υπηρετείτε μια υπέρτατη αρχή του χριστιανικού πολιτισμού. Η χριστιανική πίστη δεν αντιμετωπίζει την ανθρώπινη ζωή κατ’ επιλογήν. Γι’ αυτό και στον χριστιανισμό συναντάμε την ανωτερότητα πνεύματος, αγωγής και αισθημάτων να ενδιαφέρεται το ίδιο όχι μόνο για τη ζωή των πιστών του, αλλά και για τη ζωή των διωκτών του.
Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε πως οι πραγματικοί χριστιανοί στο διάβα της Ιστορίας απέδειξαν με πράξεις ότι για τη ζωή των διωκτών τους ενδιαφέρονταν περισσότερο απ’ ο,τι για τη δική τους. Η ιστορία των πρωτομαρτύρων και των μαρτύρων του χριστιανισμού το αποδεικνύει περίτρανα.
Ο Ιησούς πάνω στον σταυρό δεν ζήτησε από τον Πατέρα του την τιμωρία των διωκτών του. «Πάτερ, άφες αυτοίς, ου γαρ οίδασι τι ποιούσι» ήταν η φράση του. Πρόκειται για την κατηγορηματική άρνηση της αυτοδικίας και της ανταπόδοσης πράξεων και για το ισχυρότερο μήνυμα αγάπης.
Γνωρίζετε καλύτερα από εμάς ότι οι μάρτυρες του χριστιανισμού έκαναν πράξη με την ίδια τους τη ζωή το μήνυμα του Ιησού από τον σταυρό του μαρτυρίου. Αυτό το μήνυμα ήρθε η ώρα να διατρανωθεί τώρα από εσάς και την Εκκλησία της Ελλάδος. Η ζωή ως δώρο Θεού δεν είναι υπερασπίσιμη κατ’ επιλογήν. Η αξία της είναι ίδια για όλους. Ο χριστιανός δεν ανταποδίδει σε κανέναν ο,τι έχει υποστεί.
Μια ανθρώπινη ζωή βρίσκεται στα όριά της. Ενδεχομένως όταν διαβάζετε αυτές τις γραμμές να έχει περάσει στην άλλη πλευρά. Αλλά αν αυτό δεν έχει συμβεί, σας ζητούμε να παρέμβετε με το κύρος που διαθέτετε και την ισχύ των αρχών της χριστιανικής πίστης που πρεσβεύετε και υπερασπίζεστε.
Πρόκειται για τη ζωή του Δημήτρη Κουφοντίνα. Ο άνθρωπος αυτός δικάστηκε και καταδικάστηκε για τις πράξεις του από τον νόμο των ανθρώπων. Για το πότε όμως θα χάσει τη ζωή του αποφασίζει ο Θεός. Οχι οι άνθρωποι. Μην επιτρέψετε σε ανθρώπους να αντικαταστήσουν τον Θεό. Απαιτήστε, διακηρύξτε, δώστε δημόσια το μήνυμα του χριστιανισμού σώζοντας τη ζωή του ανθρώπου αυτού.
Πηγή: «Εφημερίδα των Συντακτών»
Σχόλιο:
Είναι ένα κείμενο πράγματι πολύ καλό, σπάνιο θα έλεγα, αλλά υποκριτικό.Τονίζει όλα τα καλά της Χριστιανικής μας πίστεως, για να επιτύχη την κατάργησί τους, δια να επιβάλη δηλαδή την άρνησι της ελευθερίας του ανθρώπου. Και εξηγούμαι :
α. Ζητούν από τον Μακαριώτατον Αρχιεπίσκοπον Αθηνών κ.ΙΕΡΩΝΥΜΟΝ να επέμβη δια να μη πεθάνη ο κ. Κουφοντίνας. Όμως ο κ. Κουφοντίνας δεν έχει καταδικασθή σε θάνατο παρά τους πολλούς φόνους που έκανε και άφησε χήρες γυναίκες και ορφανά παιδιά, αλλά σε ισόβια.Τώρα μόνος του θέλει να πεθάνη. Προσευχές πρέπει να κάνη ο Μακαριώτατος και όλοι μας, δια να αλλάξη ο κ. Κουφοντίνας μυαλό, να «συνέλθη εις εαυτόν», ως ο άσωτος υιός της σημερινής Ευαγγελικής περικοπής ΝΑΙ, αλλά όχι δια να του αφαιρεθή η ελευθερία της βουλήσεώς του. Γιατί η ελευθερία της βουλήσεώς μας είναι δώρο του Θεού στον άνθρωπο.
β. Απορώ πως οι συντάκτες της παραπάνω εκκλήσεως δεν κατάλαβαν ότι οι φωνασκούντες και προκαλούντες καταστροφάς αναρχικοί αυτό θέλουν και εκζητούν• Την κατάργησι του Κράτους δικαίου και της Νομιμότητος και την επικράτησι του νόμου της ζούγκλας. Να τους επιτραπή να κάνουν ο,τι θέλουν. Είναι τούτο δυνατόν και επιτρεπτόν; Ασφαλώς ΟΧΙ.
γ.Όμως δεν μπορεί να μη υπενθυμίσω στους Συντάκτας του ανωτέρω κειμένου της Εφημερίδος των Συντακτών και ταύτα:
I. Κάθε ημέρα αυτοκτονούν, δυστυχώς, πολλοί συνάνθρωποί μας. Δεν είδα κάποια διαμαρτυρία τους. Δεν εζήτησαν να ληφθούν μέτρα προς αποφυγήν των αυτοκτονιών. Και
II. Κάθε ημέρα με τις εκτρώσεις γίνονται τόσοι θάνατοι εμβρίων- λένε για 300.000 τον χρόνο - αλλά όχι μόνον γι’αυτό δεν είδα κάποια αντίδρασι, αλλ’όταν η Εκκλησία μας διαμαρτύρεται, Δημοσιογράφοι είναι υπέρ των εκτρώσεων ! !
Συμβιβάζονται αυτά με την παραπάνω έκκλησιν;
† Ο Μητροπολίτης Ηλείας ΓΕΡΜΑΝΟΣ
Τελευταία Ενημέρωση ( Δευτέρα, 01 Μάρτιος 2021 11:48 )
 

Διαδικτυακή εκδήλωση του Διορθοδόξου Κέντρου της Εκκλησίας της Ελλάδος για τους Τρεις Ιεράρχες

E-mail Εκτύπωση PDF

Το Διορθόδοξο Κέντρο της Εκκλησίας της Ελλάδος, με αφορμή την Εορτή των Προστατών των Ελληνικών Γραμμάτων και της Παιδείας, Αγίων Τριών Ιεραρχών διοργανώνει δημόσια διαδικτυακή συζήτηση, υπό τον τίτλο «Αποστόλων Ομότροποι», η οποία θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 29 Ιανουαρίου 2021 στις 18:00.


Η συζήτηση θα κινηθεί στους εξής θεματικούς κύκλους: «Ποια η σημασία της εορτής σήμερα; Είναι η σύναξη μήνυμα καταλλαγής; Μπορεί η γνώση να εκφράσει το χριστιανικό ιδεώδες; Είναι η επιστήμη χριστιανική;»

Συζητούν οι:

  • Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Θερμοπυλών κ. Ιωάννης, Διευθυντής του Διορθοδόξου Κέντρου.
  • Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης π. Αρίσταρχος Γκρέκας, καθηγητής Θεολογικής Σχολής ΕΚΠΑ
  • Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης π. Σεραφείμ Λεβέντης


Η συζήτηση θα μεταδοθεί ζωντανά από την σελίδα του Διορθόξου Κέντρου της Εκκλησίας της Ελλάδος στο Facebook (δεν απαιτείται εγγραφή).


Οι ενδιαφερόμενοι δύνανται να λάβουν περισσότερες πληροφορίες στον διαδικτυακό σύνδεσμο: https://fb.me/e/3oUeJlmMl


Εκ του Γραφείου Τύπου της Ιεράς Συνόδου
της Εκκλησίας της Ελλάδος

 
Σελίδα 1 από 32