gototopgototop
You are here: ΑΡΧΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ Κείμενα Μητροπολίτου
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Search

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΗΛΕΙΑΣ

ΚΕΙΜΕΝΑ - ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΜΑΣ



Επιστολή - απάντηση Σεβ. Μητροπολίτου Ηλείας κ. ΓΕΡΜΑΝΟΥ σέ δημοσίευμα της εφημερίδας ΠΡΩΪΝΗ που αφορά την επισκευή του Μητροπολιτικού Ι. Ναού Αγ. Νικολάου Πύργου

E-mail Εκτύπωση PDF

Αγαπητέ μου κ. Διευθυντά,

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ.

Δια να βεβαιώση την Θεότητά του και να κατευθύνη τους ανθρώπους στη ζωή και στη χαρά της ζωής όχι μόνον στην παρούσα ζωή, αλλά και στην αιωνιότητα.

Με την παρούσα μου θέλω να σας δώσω μερικές εξηγήσεις και δι’ υμών στους Αναγνώστες σας σχετικά με όσα εδιάβασαν στην Ανακοίνωσι του ΣΥΡΙΖΑ Ηλείας δια την επισκευή του σεισμόπληκτου Μητροπολιτικού Ναού αγίου Νικολάου Πύργου, που εδημοσιεύσατε στην Εφημερίδα σας χθες Τετάρτη 5 Ιουνίου 2013.

1. Τα θρησκευτικά μνημεία όλων των Λαών, των θρησκειών και των εποχών είναι λαμπρά οικοδομήματα και τα μόνα που διατηρήθηκαν στο πέρασμα των αιώνων. Όπως η Ακρόπολις των Αθηνών (είναι ως γνωστόν ναός αφιερωμένος στην θεά Αθηνά), ο Ναός του Σολομώντος στα Ιεροσόλυμα (κατ’ εντολήν μάλιστα του ίδιου του Θεού), ο Ναός της αγίας Σοφίας στην Κων/πολι, ο Ναός του αγίου Πέτρου στην Ρώμη, εδώ στην Ηλεία ο Επικούρειος Απόλλωνας (στην Ανδρίτσαινα), ο ναός του Ολυμπίου Διος στην Ολυμπία, η Παλαιοπαναγιά στην Π. Μανωλάδα, η Βλαχέρνα της Κυλλήνης, η ΚΑΘΟΛΙΚΗ Γαστούνης, η Φραγκαβίλλα κ.λ.π. Έτσι και οι Πυργιώτες του 19ου αιώνος έκτισαν την αγίαν Κυριακή, τον άγιον Αθανάσιον ( έργον του Τσίλερ) και τον άγιον Νικόλαον. Σας στέλνω συνημμένα την μελέτη μου: Η θρησκευτικότητα των Ηλείων.

Περιέργως μόνον κάποιοι άνθρωποι του ΣΥΡΙΖΑ της Ηλείας έχουν στις ημέρες μας αντίθετη άποψι. Την σέβομαι, αλλά δεν την αποδέχομαι, όπως και η πλειονότητα των Ηλείων. Ποία άποψις είναι ορθή, θα το δείξη το μέλλον. Πάντως η παγκόσμια ιστορική πραγματικότητα είναι εναντίον τους και υπέρ ημών.

2. Όμως ο ΣΥΡΙΖΑ της Ηλείας κάνει λόγον και δια το «εκκλησιαστικό κατεστημένο, το οποίον πέταξε έξω από τα γηροκομεία εργαζομένους και τροφίμους και χαρατσώνει τις σπουδάστριες στην εστία της Αγίας Φιλοθέης με 50 ευρώ το μήνα». Σ’ αυτά παρατηρώ:

  1. Επειδή δεν ασχολούμαι με τα κομματικά, δεν καταλαβαίνω τι εννοούν οι του ΣΥΡΙΖΑ της Ηλείας «εκκλησιαστικό κατεστημένο». Ας μου το εξηγήσουν και τότε θα επανέλθω.
  2. Σήμερα στα τρία Ιδρύματα Χρονίως πασχόντων και κατακοίτων (Βασιλειάδα Λαστείκων , Καθολική Γαστούνης και Παναγία Βλαχερνών Κυλλήνης) η Μητρόπολίς μας περιθάλπει σε άριστες συνθήκες περί τους 250 γέροντες και γερόντισσες και έχει προσλάβει 88 άτομα (ιατρικό, νοσηλευτικό και άλλο σχετικό βοηθητικό προσωπικό) με πλήρες ωράριο και αποδοχές. Ας μας ειπούν οι του ΣΥΡΙΖΑ Ηλείας:

   Πρώτον: Πόσους Γέροντες και Γερόντισσες περιθάλπουν και σε ποιό τόπο της Ηλείας;

   Δεύτερον: Πόσους ανέργους έχουν προσλάβει και χρησιμοποιούν στις Υπηρεσίες τους;

Θα περιαυτολογήσω, αλλά με αναγκάζουν να συνεχίσω τα ερωτήματα:

   Τρίτον· Σε πόσους Ηλείους φοιτητές και φοιτήτριες δίδουν χρηματικά επιδόματα; Σε πόσους απόρους Ηλείους έχουν πληρώσει την ΔΕΗ, την ΔΕΥΑΠ, το ενοίκιο του σπιτιού τους; Σε πόσους έχουν αγοράσει τα φάρμακα ή τους έχουν δώσει τα εισιτήρια και άλλα αναγκαία για να μπουν σε κάποιο νοσοκομείο της Αθήνας;

Η Μητρόπολίς μας όμως έχει προς τούτο δαπανήσει πολλές εκαντοντάδες χιλιάδες ευρώ. Εσείς κ. Διευθυντά εδημοσιεύσατε τον κοινωνικό Απολογισμό του 2012. Δείξατέ τους τον ή αν θέλουν ας περάσουν από το Λογιστήριο της Μητροπόλεώς μας να τους δώσουμε και συγκεκριμένα ποσά και ονόματα και άλλες όσες θέλουν πληροφορίες.

Αγαπητέ μου κ. Διευθυντά,

Ο Λαός μας λέγει: «Έξω από τον χορό πολλά τραγούδια ξέρεις. Να σε ιδώ και μέσα». Όπως επίσης λέει: «Με λόγια κτίζω ανώγεια και κατώγεια. Με έργα τίποτα». Όμως από λόγια και κριτική στους άλλους και από θα... ο λαός μας έχει χορτάσει. Έργα θέλει να ιδή. Και η Τοπική μας Εκκλησία έχει και δείχνει και πολλά έργα και καλά.

Σας αποστέλλω συνημμένως το από 4-6-2013 πρόσφατο έγγραφον της Κοινωνικής Υπηρεσίας του Δήμου Πατρέων που παρακαλεί, εμάς και όχι τον ΣΥΡΙΖΑ της Ηλείας, να βοηθήσουμε μια περίπτωσι. Τέτοια έγγραφα και αιτήσεις καθημερινά παίρνουμε από Δήμους, φορείς και πρόσωπα απ’ όλη την Περιφέρεια Δ. Ελλάδος, την Πελοπόννησον και τα Νησιά του Ιονίου και όλα προσπαθούμε κατά το δυνατόν να τα ικανοποιούμε.

3. Τέλος τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ της Ηλείας με κατηγορούν ότι επέβαλα «χαράτσι 50 ευρώ στις φοιτήτριες της ΦΙΛΟΘΕΗΣ»!!. Δηλαδή δεν είδαν, ότι η Μητρόπολίς μας έχει ένα τετραόροφο κτίριο αξίας εκατομμυρίων ευρώ και το διαθέτει δια να φιλοξενηθούν με αξιοπρέπεια και ασφάλεια φοιτήτριες των ΤΕΙ Πύργου και Αμαλιάδος, όπως και ένα άλλο διόροφο κτίριο επίσης μεγάλης αξίας στην Φραγκαβίλλα Αμαλιάδος δια να παρέχη στέγη σε φοιτητές των ΤΕΙ Αμαλιάδος και Πύργου και τους στράβωσε από την λάμψι το μεγάλο και υπερβολικό ποσόν των 50 ευρώ (!), που καταβάλουν οι φοιτητές και οι φοιτήτριες συμβολικά κάθε μήνα, δια να καλυφθή ένα μικρό μέρος μόνο από τα έξοδα λειτουργίας του Ιδρύματος (Προσωπικό, νυκτοφύλακας, φως, νερό, θέρμανσι κ.λ.π.); Δεν βρήκαν τον χρόνο να σκεφθούν και να μετρήσουν πόσα γλυτώνουν οι οικογένειες των σπουδαστών και σπουδαστριών από τα ενοίκια, αλλά μέτρησαν και τους πόνεσε τα 50 ευρώ το μήνα (ούτε ένας καφές την ημέρα) που καταβάλουν στην ΦΙΛΟΘΕΗ; Δεν καταλαβαίνουν ότι με αυτά υποτιμούν τους εαυτούς τους και το Κόμμα που εκπροσωπούν;

Κύριε Διευθυντά,

Αφού οι του ΣΥΡΙΖΑ της Ηλείας διάλεξαν την δημοσιότητα να μου μεταφέρουν τις απόψεις τους και τα πιστεύματά τους, δημόσια θα τους ειπώ και εγώ:

Κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ της Ηλείας.

Σας το είπα και άλλοτε. Η Μητρόπολίς μας θέλει και προσπαθεί όλοι οι Ηλειώτες να είναι μαζί, ώστε όλοι μαζί να αγωνιζώμαστε για την άνοδο του βιοτικού μας επιπέδου. Γιατί ενωμένοι και καλύτερα πολεμάμε και περισσότερα κατορθώνουμε. Μη διαλέγετε την αντιπαράθεσι και τον πόλεμο, γιατί και τα δύο φθορές εκατέρωθεν φέρουν και συνήθως πληρώνουν τα σπασμένα εκείνοι που έχουν ανάγκη. Το λέει ο Λαός μας: «Με το λάδι τρως περισσότερο ψωμί, παρά με το ξύδι».

Επειδή δε βλέπω στο κείμενό τους οι του ΣΥΡΙΖΑ της Ηλείας να χρησιμοποιούν χωρία από την Αγία Γραφή, θέλω να τους υπογραμμίσω: Την Αγία Γραφή δεν πρέπει να την γνωρίζουμε απλώς, αλλά να την πιστεύουμε και να την εφαρμόζουμε στην πράξι. Διότι «και τα Δαιμόνια πιστεύουσι και φρίττουσι» ( Ιωακώβου Β 14-19). Εγώ όμως και την γνωρίζω από τα νεανικά μου χρόνια και την πιστεύω και προσπαθώ να την εφαρμόζω στην ζωή μου.

Επί τούτοις διατελώ,

+ Ο Μητροπολίτης Ηλείας ΓΕΡΜΑΝΟΣ

 

Επιστολή Μητροπολίτου Ηλείας κ. ΓΕΡΜΑΝΟΥ προς Σύλλογο Ελληνικής Διασποράς Ουκρανίας

E-mail Εκτύπωση PDF

Προς

Την κ. Έλενα Μαυροκορδάτου

Πρόεδρον της Οργάνωσης της Ελληνικής Διασποράς του Νομού Νικολάγιεφ

«Κοινωνία των Ελλήνων – Νέα Ελλάδα» 

Ουκρανία

 

Αγαπητή μου κ. Πρόεδρε,

Με ιδιαίτερη χαρά, ευχαρίστησι και ικανοποίησι έλαβα το από 22-3-2013 ηλεκτρονικό μήνυμά σου και σε ευχαριστώ θερμά δια την χαρά και την συγκίνησι που μου προκάλεσε. Γιατί αν μια Κομματική Ομάδα Ελλήνων της Ελλάδος, του ΠΑΜΕ, έστειλαν προ ολίγων ημερών Εγκύκλιον Γράμμα στα Ελληνόπουλα, λέγοντάς τους ότι ο Επίσκοπος Παλαιών Πατρών Γερμανός ήτο απατεώνας και ότι δεν ύψωσε την σημαία της Επαναστάσεως στην Αγία Λαύρα, εσείς, οι Έλληνες της Διασποράς, κρατάτε ακμαίο το Εθνικό Φρόνημα των Ελλήνων , όπως το είχατε και το εδείξατε και τότε , το 1821 με την συμπαράστασί σας και την υλική βοήθεια του αγώνα.

Δεχθήτε τα συγχαρητήριά μου και μεταφέρατε τις θερμές ευχές μου εις πάντα τα Μέλη της Οργανώσεώς σας.

Εγώ θα προσεύχωμαι πάντα να είσθε εθνικά υψηλόφρονες και πιστά Μέλη της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας δια να προκόβετε και να χαίρεσθε οικογενειακώς.

† Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΗΛΕΙΑΣ ΓΕΡΜΑΝΟΣ
 

Επιστολή Μητροπολίτου Ηλείας κ. ΓΕΡΜΑΝΟΥ προς τον Ιερομόναχο π. Ιγνάτιο Σταυρόπουλον, περί της Ι. Μονής Μεταμορφώσεως Σωτήρος Ναυπακτίας

E-mail Εκτύπωση PDF

Εις απάντησιν ηλεκτρονικού μηνύματος που έλαβε ο Σεβ. Μητροπολίτης Ηλείας κ.κ. ΓΕΡΜΑΝΟΣ από τόν π. Ιγνάτιο Σταυρόπουλον, Γραμματέα της Ολομέλειας της Κοινοβιακής Ι. Μονής Μεταμορφώσεως Σωτήρος, Σκάλας, Δήμου Ναυπακτίας, με την οποία του κοινοποιούσε Δελτίον Τύπου της Μονής και Γνωμοδότηση του κ. Κων/νου Παπαγεωργίου, Πανεπιστημιακού, Λέκτορα του Εκκλ. Δικαίου στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, περί των ζητημάτων που έχουν προκύψει και αφορούν την διοίκηση της ανωτέρω Ι. Μονής, ο Σεβασμιώτατος απέστειλε απαντητική επιστολή εις την οποία αναφέρει τα εξής:

Αγαπητέ μου π. Ιγνάτιε,

Έλαβα σήμερα το απόγευμα γνώσιν του από 17-11-2012 Ηλεκτρονικού μηνύματός σου με την συνημμένην σ’ αυτό από 14-11-2012 Γνωμοδότησι του κ. Κων/νου Γ. Παπαγεωργίου και το πρόσφατο αχρονολόγητο ΔΕΛΤΙΟΝ ΤΥΠΟΥ της Μονής σου και ελυπήθηκα πολύ. Γιατί βλέπω να συνεχίζεται η αντιμοναχική και αντιεκκλησιαστική συμπεριφορά του Προηγουμένου της Μονής Αρχιμ. Σπυρίδωνος Λογοθέτου και της Ολομέλειας της Αδελφότητος και κανένα Εκκλησιαστικό Κανονικό μέτρο δεν σας λυγίζει εις μετάνοιαν και σωτηρίαν. Μόνον ο Θεός απομένει πλέον να κάνη το θαύμα Του. Διότι πιστεύω ότι υπάρχει ακόμη καιρός μετανοίας. Γι' αυτό και σου γράφω.

Αγαπητέ μου αδελφέ π. Ιγνάτιε,

Προς τι κάθε φορά, όπως και τώρα, μετά τις αποφάσεις της Ιεράς Συνόδου, καταφεύγετε στους Νομικούς και στα δικαστήρια, κουράζεσθε και δαπανάτε χρόνο και χρήμα, δια να βρήτε το δίκαιό σας, όταν, παρά ταύτα, τόσα χρόνια τώρα όχι μόνον ουδέν εκατορθώσατε, αφού δεν έχετε ούτε θείον ούτε ανθρώπινον δίκαιον, αλλά όλο και περισσότερο χειροτερεύει η θέσι σας, και ως Μοναχών και ως Μονής;

Αδελφέ, δεν εγίνατε Μοναχοί δια να είσθε Δούλοι του Τριαδικού Θεού και να τηρήτε το θέλημά Του; Τώρα πώς αλλάξατε δρόμον και σκοπόν; Δεν καταλαβαίνετε, ότι αυτός ο δρόμος δεν οδηγεί στην Βασιλεία του Θεού;

Γράφει στην Γνωμοδότησί του ο κ. Παπαγεωργίου, Λέκτορας του Εκκλησιαστικού Δικαίου – ΟΧΙ και του Κανονικού; – :

1. Το επιβληθέν επιτίμιον της ακοινωνησίας «.... δεν αφορά, δεν κωλύει, ούτε ασφαλώς στερεί στους κληρικούς την άσκηση αρμοδιοτήτων διοικητικής, διαχειριστικής η οικονομικής φύσεως ...». Και εγώ σε ερωτώ:

Η Εκκλησία δεν είναι αυτή που δίνει την διοικητικήν εξουσίαν στους Κληρικούς; Όταν η Εκκλησία την αφαιρεί, θα τρέχουμε αλλού, σε άλλη πηγή, στους κοσμικούς να πάρουμε άδεια ασκήσεως εκκλησιαστικών αρμοδιοτήτων, ως είναι του Ηγουμένου, του Ηγουμενοσυμβούλου, του Εφημερίου, του Επισκόπου κ.λ.π.;

Έπειτα δεν γνωρίζεις, ότι τα διοικητικά καθήκοντα ενός Κληρικού προέρχονται από την ιερωσύνη του; Πιστεύεις ότι μπορεί ένας λαϊκός να κάνη τον Ηγούμενον μιας Μονής; Ή μπορεί ένας καθηρημένος Κληρικός, που όπως ξέρεις έχει ανεξάληπτη την ιερωσύνη, να συνεχίζη να είναι Πρόεδρος του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου (Ν.Π.Δ.Δ.), όπως ισχυρίζεται ο κ. Παπαγεωργίου δια τον Προηγούμενόν σας; Γιατί πώς μπορεί να είναι ένας Ηγούμενος Μονής, όταν δεν μπορεί να λειτουργή, δεν μπορεί να συλλειτουργεί με τους Αδελφούς του, όταν δεν του επιτρέπεται «κοινωνία» μετ’ αυτών, όταν έχη την εκκλησιαστικήν ποινήν της εκπτώσεως εκ του αξιώματος;

2. Στην συνέχεια γράφει ο κ. Παπαγεωργίου : «Διαφορετικά έχουν τα πράγματα αν γίνη δεκτό, ότι το ανωτέρω πνευματικό μέτρο αποτελεί όχι «επιτίμιο», αλλά «εκκλησιαστική ποινή», διότι τότε κρίνεται απαραίτητη η συνεπής εφαρμογή της πλήρους δικονομικής διαδικασίας και των τύπων που προβλέπουν οι διατάξεις του Ν. 5383/32 ...». Και σε ερωτώ:

Όταν το Δευτεροβάθμιο Συνοδικό Δικαστήριο, που ετήρησε όλες τις διατάξεις και τους τύπους του Νόμου, επέβαλε εις τον π. Σπυρίδωνα την ποινή της εκπτώσεως εκ του αξιώματος του Ηγουμένου, την αποδέχτηκε; Ή καλύτερα την αποδεχτήκατε; ΟΧΙ.

3. Γράφει ακόμη ο κ. Παπαγεωργίου, μάλιστα παραθέτει και το ΦΕΚ, που έχουν καταχωρισθή οι διατάξεις του Νόμου, δια να είναι περισσότερο πειστικός : «Οι ανωτέρω, άλλωστε, αρμοδιότητες ορίζονται όχι από τους Ι. Κανόνες αλλά από διατάξεις της κείμενης πολιτειακής νομοθεσίας ( δηλ., κατά βάση, εκείνες του ισχύοντος Ν. 590/1977, «περί του Καταστατικού Χάρτου της Εκκλησίας της Ελλάδος», ΦΕΚ Α 146/1977), και μπορεί να συνδέονται στενά με τις ανάγκες διοικήσεως και διαχειρίσεως ενός Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου, όπως είναι και η ανωτέρω Ι. Μονή». Και εσείς το παραδέχεσθε, έτσι δεν είναι; Σας ερωτώ λοιπόν:

Εσείς, ως Μοναχική Αδελφότης και ως Μοναχοί, υπάρχετε και ζήτε σύμφωνα με τους Νόμους του Κράτους ή με το θέλημα του Θεού και τους Κανόνας της Εκκλησίας μας; Χωρίς την άδεια της Εκκλησίας θα μπορούσατε να υπάρχετε ως Μονή και ως Μοναχοί;

4. Και συνεχίζει ο κ. Παπαγεωργίου ή μάλλον έτσι αρχίζει τις απαντήσεις του στην Γνωμοδότησί του, λέγων: «Ως εκ της αμιγώς πνευματικής του φύσεως – που δηλώνεται ολοφάνερα και από τον ίδιο αυτόν κανονικό όρο- το επιτίμιο της «ακοινωνησίας» (εξ ου και ο παράλληλος όρος «θεία Κοινωνία»), αφορά καθαρά και μόνον τις τελετουργικές ή ιεροπρακτικές αρμοδιότητες των κληρικών, δηλαδή την τέλεση ή συμμετοχή στη θεία λειτουργία, τα μυστήρια και τις διάφορες ιεροπραξίες...». Και σε ερωτώ:

Αυτό, το ως άνω, που και ο ιδικός σας Νομικός Συμπαραστάτης αναγνωρίζει ως επακόλουθο του επιτιμίου της ακοινωνησίας, το ετήρησες; ΟΧΙ. Διότι μαθαίνω ότι ελειτούργησες και μια και δυό Κυριακές στο Μοναστήρι σου και μάλιστα ως επληροφορήθηκα, επαινέθηκες δημοσίως δι’ αυτό από τον π. Σπυρίδωνα, ώστε να έχη δημιουργηθή Κανονικό πρόβλημα και μέγα εκκλησιαστικόν σκάνδαλον στις συνειδήσεις μας.

5. Τέλος γράφει ο κ. Παπαγεωργίου στα συμπεράσματά του: «(Β) δεν στερούν τα μέλη των διοικητικών οργάνων και της αδελφότητος της ίδιας Μονής ούτε από τα διοικητικά τους καθήκοντα, ούτε από την απόλαυση των συνταγματικά κατοχυρωμένων λοιπών αστικών ή πολιτικών τους δικαιωμάτων, καθώς οι εν λόγω ιερομόναχοι και μοναχοί δεν παύουν να φέρουν την ιδιότητα των Ελλήνων πολιτών». Και το αποδέχεσθε. Ξεχάσατε όμως το γεγονός των φρικτών υποσχέσεών σας κατά την Μοναχική κουρά. Ξεχάσατε, ότι με την Μοναχική κουρά «εκουσίως προσήλθατε» και επομένως «εκουσίως» αρνηθήκατε ενώπιον ανθρώπων και Αγγέλων τον κόσμον και τα του κόσμου και εγίνατε συμπολίτες των αγίων και οικείοι του Θεού. Τώρα επαύσατε να είσθε Πολίτες του Ουρανού και εγίνατε πάλιν κοσμικοί; Αδελφέ, έχεις την γνώμην, ότι, Ιερομόναχος ων, σου επιτρέπεται να γίνης Δήμαρχος Ναυπάκτου ή Βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας ή Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδος, αφού σου επιτρέπει τούτο ο Νόμος;

Αγαπητέ μου π. Ιγνάτιε,

Είναι αλήθεια, ότι αν ο π. Σπυρίδων είχε εκλεγεί Επίσκοπος Ναυπάκτου, θα επικρατούσε ειρήνη στο Μοναστήρι σας και στην Ναύπακτο. Είναι και αυτό κάτι. Αλλ’ επειδή ο Θεός επέτρεψε να μη γίνη ο π. Σπυρίδων Επίσκοπος, δια να φανούν οι δίκαιοι και οι δυνατοί, αξίζει να χαθή η ειρήνη στην εν Ναυπάκτω Εκκλησία;

Ἀδελφέ, είμαι στην διάθεσί σου δια κάθε κατά Θεόν καλόν δια σε, την Αδελφότητα και την εν Ναυπάκτω Εκκλησίαν.

Με αδελφικόν εν Κυρίω ασπασμόν

† Ο Μητροπολίτης Ηλείας ΓΕΡΜΑΝΟΣ

 

Παραθέτομε παρακάτω και την απάντηση του π. Ιγνατίου στα παραπάνω:

Υπ όψιν του Σεβασμιωτάτου
Σεβασμιώτατε, εκτιμώ ιδιαίτερα το ότι διαθέσατε χρόνο και μου απαντήσατε στο κείμενο που σας απέστειλα.
Σας ευχαριστώ ιδιαίτερα γιαυτό.
Επειδή θίγετε πολλά ζητήματα, θα προτιμούσα, ή εν καιρώ ευθέτω να μου δώσετε τη δυνατότητα σε ιδιαίτερη συνάντηση μας, να μιλήσουμε σχετικά, ή αν όχι, να Σας ετοιμάσω "εν ησυχία" όχι αντίλογο, αλλά γράμμα διαλόγου και αγάπης εν Χριστώ αδελφών.
Θεωρώ ότι πράγματι θα θέλετε να ακούσετε έστω, την άποψη ενός κληρικού, που υπηρετεί από το 1980, στην ελλαδική Εκκλησία.
Ισως, άν και η σεβαστή ΔΙΣ, της Εκκλ. Ελλάδος, επιθυμούσε, έστω, την από τους Θείους,  Ι. Κανόνες, τυπικήν ακρόασιν των "διοκωμένων", δεν θα εγίνοντο τόσα πρωτοφανή γεγονότα (!), ουδεμίαν σχέσιν έχοντα με την εκκλησιαστικήν - μοναστικήν  ορθόδοξιν παράδοσιν.
Το πως η Εκκλησία του Χριστού και διά ποίων κάθε φορά εκφράζει την ενότητα και την Αλήθεια, εν Αγίω Πνεύματι, είναι ένα από τα πλέον σημαντικά ζητήματα στην ιστορία της Εκκλησίας και στην Θεολογία.
Την ευλογία Σας
π. Ιγνάτιος
 

Ευχαριστήριος επιστολή προς τον Μητροπολίτην Ισπανίας δια την άμεσον ανταπόκρισίν του στο θέμα της λεγομένης "ευχής" του Αγίου Αποστόλου Ιούδα του Θαδδαίου

E-mail Εκτύπωση PDF

Σεβασμιώτατε άγιε Ισπανίας,

Αγαπητέ εν Χριστώ Αδελφέ,

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ,

Η δε δύναμις, το φως και η χαρά της Αναστάσεως να σε πλημμυρίζουν πάντοτε.

Σεβασμιώτατε

Πλήρης πνευματικής χαράς έλαβα την πολυπόθητον υπ’ αριθμ.Πρωτ. 47/25-4-2012 επιστολή σου, με την οποίαν μου γνωρίζεις ότι αποδέχεσαι τας ορθάς απόψεις δια το θέμα της λεγομένης «ευχής» του Αγίου Αποστόλου Ιούδα του Θαδδαίου και ότι έδωκες εντολήν στον π.Βαρθολομαίον να μη την διαδίδη πλέον. Δια τούτο δια της παρούσης μου σου εκφράζω τις εγκάρδιες ευχαριστίες μου, αλλά και τα θερμά συγχαρητήριά μου. Συνημμένως σου αποστέλλω και αντίγραφα αφ’ ενός μεν της σχετικής απαντητικής επιστολής του Θεοφιλεστάτου Επισκόπου Φαναρίου κ. Αγαθαγγέλου, Γενικού Διευθυντού της Αποστολικής Διακονίας, αφ' ἑτέρου δε ομοίας του Πανοσιολογιωτάτου Αρχιμ. Αστερίου Χατζηνικολάου, Προϊσταμένου της Αδελφότητος Θεολόγων Ο ΣΩΤΗΡ, δια να λάβης γνώσιν.

Επί τούτοις διατελώ,

+ Ο Μητροπολίτης Ηλείας ΓΕΡΜΑΝΟΣ

Επιστολή Δ/ντου Αποστολικής Διακονίας Επιστολή Προϊσταμένου Αδελφότητος Θεολόγων Ο ΣΩΤΗΡ
 
Σελίδα 4 από 8

Ραδ. Σταθμός Ι.Μ. Ηλείας 107,6FM

radiosima